Restless legs?

Helt ärligt jag tror jag vet vad jag lider av, Restless legs, kanske, måste kolla upp det

Vad pratar jag om?

Jo mina sömnproblem och kryp i benen på kvällar nätter! i natt har varit ännu sen sömnlös natt, så googlade kryp i benen och fick upp en massa arktiklar om restless legs, med olika tips om läkermedel men även ett tips om aloe vera salva som jag nu har varit inne och köpt och faktiskt tänkt testa, men jag måste gå till läkaren oxå jag orkar verkligen inte med detta, det är jobbigt som fan!

Tänk er själva att vara skit trött och bara vilja sova, men det går lixom inte, det kryper i benen och dom vill lixom inte ligga stilla måste röra på dom, sparka med dom vad som helst!

Inatt eller ja i morse grätt jag till och med för att jag var så JÄVLA trött men kunde inte sova, försökte men låg bara och vred och vände på mig och det kändes som flera 1000 myror i benen, så vid lite över sju gick jag upp och la mig framför tvn, eller ja la mig och la mig, jag låg, satt låg satt, sprang på toa, låg satt gick till köket kollade kylskåpet gick på toa igen, låg och satt i soffan igen bara för att jag inte kunde sitta stilla!


Testa dig själv – lider du av RLS?

1. Upplever du, när du sitter eller ligger, en obehaglig, krypande känsla i benen, förenat med ett nästan oemotståndligt tvång att röra på dem?
JA!mest på kvällar nätter!

2. Har du ofta problem med att somna, eller vaknar du ofta under natten?
Ja, oftast problem med att somna men ibland när jag väl lyckas somna så vaknar jag mitt i natten eller tidigt tidigt på morgonen och kan verkligen inte ligga kvar i sängen ;/

3. Uppstår känslan under perioder av vila eller overksamhet? Får du lindring eller försvinner obehagen när du rör på dig?
JA, att gå hjälper dock bara under tiden jag går, lägger jag mig eller sätter jag mig igen så kommer det tillbaka efter ett par min

4. Har du större obehag på kvällen och under natten än på dagtid?
JA! nog mycket därför jag är vaken hela nätter och sover lättare på dagen, ibland kan jag inte ens somna på kvällen om jag varit uppe hela natten innan ;/

5. Säger din sängpartner till dig att du sparkar med benen (och/eller har ryckningar i armarna) när du sover?
Han märker inte det han sover som en stock xD, nä men inte när jag sover tror jag men innan!

6. Har du ofrivilliga ryckningar i benen, i vissa fall även i armarna, när du är vaken?
I mellan åt ja, dock bara benen!

7. Är du ofta trött eller orkeslös på dagen?
istort sätt alltid, har verken ork eller lust att göra något!

8. Har du familjemedlemmar som upplever liknande besvär och har behov av att röra på sig?
Detta vet jag faktiskt inte


Resultat

pi Svarar du ja på fler än fyra av frågorna kan du vara drabbad av RLS.



(Testfrågor från RLS-förbundets broschyr.)

Jag tog detta "test" från en gammal artikel från Aftonbladet.se

Som ni ser så stämmer mer än 4 saker in på mig ;/
Så det är väl bara att testa aloe vera salvan och hoppas detta iallafall lindrar ett tag, sen måste jag få tid hos läkaren!



Kommentarer
Postat av: P

Vet du! Jag har funderat på det var ändå gång du skrivit att du inte kan sova m.m..mitt ex har det och han kunde heller inte ligga och sova i flera timmar utan vaknade efter någon timme och var tvungen att gå runt en massa för att det skulle lugna sig :S

Men kolla upp det hos doktorn!!! :)

2009-12-26 @ 11:27:23
URL: http://pfuck.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej jag har en veckans blogg i min blogg http://guldvivan.blogg.se/2009/december/veckans-blogg-tavling.html#comment klicka för att komma till tävlingen :)

2009-12-26 @ 19:37:10
Postat av: issa å julia=)

fin blogg=)

2009-12-26 @ 20:21:16
URL: http://bebisobabe.blogg.se/
Postat av: Stefan

Hejsan!



Trevlig blogg du har:) Lägg gärna in din blogg på: http://www.funnyfarm.se för att få mera besökare till din blogg:)



Ha en fortsatt trevlig kväll!

2009-12-27 @ 03:18:47
URL: http://funnyfarm.se
Postat av: manda

fin blogg, titta gärna min:)

2009-12-27 @ 10:58:44
URL: http://mandzzcarlsson.blogg.se/
Postat av: THERÉSE

oj! verkar ju obehagligt!

2009-12-27 @ 14:12:29
URL: http://tettelush.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback