Överviktig bitch

När jag ligger vaken på nätterna tänker jag väldigt mycket, på allt och ingenting, som hur det kommer gå i framtiden, hur det känns när man är död egentligen, på min ekonomi, vad som ska hända dagen efter, och om jag kanske kommer träffa vissa personer någon gång, ja som ni ser massa olika saker det bara snurrar runt lixom, men det är ändå inga dåliga tankar, eller jo visst ibland är det men oftast inte, inte nu längre iallafall.

Igår kväll låg jag och tänkte på min vikt och mitt snusande, som jag sagt innan jag är överviktig, och jag vill gå ner i vikt vi skulle ju som sagt köpa gymkort men det skjusts upp en månad men men, varför gymkort då? varför går jag inte ut och går? jo för att jag har inte den självdiseplinen inte på det området iallafall, jag kommer ALLTID på ursäkter, som det är för kallt och bla bla bla. Men till gymmet kommer jag tvinga mig själv, om inget annat kommer min bror tvinga mig dit!

En annan sak jag tänker på ofta angående min vikt är faktiskt att jag aldrig blivit mobbad för den, som vi alla vet kan barn och ungdomar vara riktigt elaka mot varandra, men det är aldrig vikten någon "hoppat" på mig för, konstigt nog om man säger så, visst folk har väl pratat bakom ryggen det har dom säkert, det finns ju falska människor oxå.
Men nej jag har alltid haft vänner, aldrig varit den där utstötta tjejen som ingen vill vara med, jag kanske inte har haft pojkvänner, men mycket av den anledningen för att jag inte varit så intresserad av just en pojkvän i tonåren, jag hade en och annan visst men inget seriöst, men jag har heller inte varit utan sex, där tycker jag oxå det är lite kontigt, eller inte konstigt egentligen kanske men ändå, jag har haft sex med nä jag tänker inte säga hur många, så jag måste ju iallafall haft lite charm ;) eller nåt.

Så min vikt har egentligen inte varit till besvär för mig för umgängets skull eller för andra sådana saker utan det sitter mer i mig själv, visst mår jag bra nu det gör jag, och jag har aldrig varit deppig för min vikt på det sättet MEN tex jag har svårt när andra folk ska ta kort på mig, jag har lite svårt för att träffa nya människor eller kanske inte svårt på det viset men det finns ändå en tanke där ibakhuvudet att tank om personen tycker jag är fet lixom,
men det är faktiskt aldrig någon som påpekat min vikt där heller, och då har jag träffat många vänner på nätet, ni vet här lägger man ju ut bilder som blir bra ;P nä men iallafall.

Men det ska försöka bli ändring på min vikt, men jag är ändå glad som är kraftig och förhoppningsvis snart kommer bli HAR VARIT kraftig, för helt ärligt tror jag att om jag alltid hade varit smal hade jag nog varit en riktig bitch i horiga kläder ;)


Nu är jag nog mest bara en bitch ;)

och sedan så tror jag man får lite bättre syn på andra kraftiga människor, visst jag kan tänka elaka saker om dom som är grymt kraftiga och då menar jag typ dom som varit med i tv program och väger 200-400kg eller nåt, men jag ger ett STORT leende till krafitga tjejer som vågar klä sig i tajta snygga kläder, dock inte snyggt om dom är för små, men tjat är helt okej!
Jag själv tar nästan aldrig på mig något tajt, jag blir inte bekväm i det, tycker magen putar ut and so on, men en dag kan jag lova då ska jag gå i riktigt tajt, men inte förens jag gått ner i vikt ;)

 

 

xD

 

 


Kommentarer
Postat av: P

Jag ska fan asa ut dig vare sig du vill eller inte!! Bara så du vet!! ;D

2009-11-04 @ 20:48:31
URL: http://pfuck.blogg.se/
Postat av: P

Jaa, kom du imon om du vill..ring bara innan så jag vet!! :)

2009-11-04 @ 20:57:45
URL: http://pfuck.blogg.se/
Postat av: Anki

huvudsaken är att man är nöjd med sig själv :) och det där med att gå ut och gå är jag oxå kass på, jag brukar alltid be nån följa med mig för då blir det av att jag går :) Men lycka till med träningen, det fixar du! :)

2009-11-04 @ 21:37:51
URL: http://egoanki.blogg.se/
Postat av: hanna

oj, den tidigare kommentaren var inte menad till dig XD :D



sv: okej, det skulle jag nog också behöva ;]

2009-11-04 @ 21:56:00
URL: http://dreamonbaby.blogg.se/
Postat av: Alexandra

sv; Vilket bra inlägg, och det är så underbart att höra att du aldrig har blivit retad för din vikt. Vill en människa vara elak så burkar man oftast ge sig på utseendet på en gång, det man kan tänka sig sårar mest. det är så hämskt.



Men å andra sidan så behöver kroppen röra på sig för att hålla sig frisk så man kan ju träna för att ha en bra hälsa, inte för att man känner att man måst vara så smal som möjligt =)

2009-11-04 @ 22:07:20
URL: http://laalexandra.blogg.se/
Postat av: sandra :)

Precis läst igenom ditt långa inlägg :)



Och som sagt för att man är större så betyder det inte att man är en dålig person, vilket du verkligen har visat! Sure, alla har sina dåliga sidor och självklart även du ;) men din vikt i den delen spelar ju faktiskt ingen roll!



Men som sagt, man ska inte se på en överviktig från ett estetiskt perspektiv, utan mer på deras hälsa. Hur många vackra kurviga kvinnor finns det inte ute i världen ? Väldigt många :) Men jag tror nog att träning faktiskt är en del av deras liv även om det bara är en liten del.



Jag tycker att det är jätteroligt att du vill börja ta tag i det !

Som sagt så har jag ju inte varit den fetaste men jag har alltid varit smått mullig :) men så fort jag faktiskt tog tag i träning så insåg jag hur mycket bättre jag faktiskt mår! En grej är ju den att jag inte har lika mycket finnar. En annan är den att jag faktiskt inte ens har hälften så mycket sömnproblem som jag hade tidigare!



Så vet du vad, om du ger dig på det här på allvar så kommer du definitivt att må så mycket bättre! Både psykiskt och fysiskt! Om du vill kan jag tvinga med dig till friskis & svettis :)

2009-11-24 @ 17:42:33
URL: http://cherrypistoru.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback