Ge mig en lägenhet

Gaaah! mitt internet laddar typ 0.40mb/sec yeah det går fort xD

Har varit vaken sedan 5 typ, har kollat lite på ams hemsida, hittar dock inget jobb, eller jo typ tandläkare eller lärare eller liknande här i närheten, visst jag kan säkert söka men hur stor chans har jag som inte ens har en full gymnasieutbildning lixom ;/

Tänkte iallafall skriva in mig på arbetsförmedlingen nu, jag ska bara hitta var jag gör det xD om jag hittar det blir det att ringa dit idag och sedan få en tid om möte!

Jag vill verkligen ha ett jobb och det NU!

Men det blir svårt, det finns ju typ inga att söka ens ;(

Men helt ärligt om inte allt löser sig innan slutet på Februari så går jag till soc dom måste väl ändå hjälpa mig/oss denna gången ;/

Jag orkar fan inte bo 8 personer i en 3-5, alltså det är en 3a men det finns 5 rum men om två rummen i källaren räknas som förrådutrymme då det inte finns några fönster!

Fatta att det tar på psyket att bo så här eller, man är ALDRIG själv, visst när Pierre är borta kan jag låsa in mig på rummet men det är ändå inte samma sak som att för en gång skull vara ensam,
Jag vill kunna springa ut från duschen naken, springa upp på toa mitt i natten utan att behöva leta upp morgonrocken i mörkret, men det går lixom inte!

Jag vill kunna köpa hem tex chokladpudding utan att känna att jag behöver bjuda alla andra här hemma, visst jag bjuder gärna, men det känns elakt att göra en sådan sak hemma när man vet själv att man blir sugen när man ser det lixom, Jag vill kunna beställa hem en pizza utan att frästa andra med den.

Jag vill även kunna ha min egen frukt eller bröd utan att behöva säga till andra att detta är mitt och ingen annans, eller komma till kylskåpet och ha mat som är bara min (självklart Pierres oxå!)

Men det går inte här, köper jag något måste jag säga till andra att detta är MITT, ändå kan det försvinna utan att jag själv tagit det, och då är det ändå ingen som erkänner att dom tagit det.

Jag vill ha en egen lägenhet att inreda, att ha mina egna saker i, att få betämma hur det ska se ut, få möblera om helt som jag vill.

Jag vill kunna titta på tv mitt i natten när jag inte kan sova, jag vill kunna diska och städa mitt i natten om jag känner för det, jag vill kunna duscha när jag känner för det, och göra det så länge som jag känner för det! (visst men kan störa grannar, men det är inte på samma sätt!)

Jag vill kunna sitta på toa mer än 2 minuter innan någon kommer och bankar på dörren och frågar om man är klar snart!

Jag vill ha ett ställe att kalla mitt eget eller iallafall vårat eget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback