svar till Shoshanna

Shoshanna om fler trevliga kommentarer ^^:
Jag gillar att läsa bloggar, men har ingen egen just nu, så någon URL finns inte till mig. Vill du jättegärna maila mig? I så fall kan jag ge dig min e-mail, no problems. Gillar bara inte att sprida den runt mig då det resulterar i massa spam...

Alltså, "bara blev som det blev" är ju sämsta ursäkten någonsin. Och om det "bara blir" så att din kille "råkar" ligga med någon annan en helg då? Man får ju ta ansvar för sitt liv och de val man gör, det är bara det jag menar.

Du skrev nyligen att du verkligen inte ville såra någon när detta hände - men varför inte bara vara ärlig och säga att du sket i om hans dåvarande blev sårad? För det gjorde du, annars skulle du sagt till killen att göra slut med henne om han ville ligga med/dejta/vara ihop med dig. Förälskelse får en att göra dumma grejer, visst, men jag tycker det är lite fjantigt att du kommer med massa dåliga bortförklaringar hela tiden...


mitt svar till dig:

Jag kan gärna svara på dinna kommentarer i min blogg inga problem för mig :).
Jag förstår helt vad du menar, men skulle min kille av någon anledning vara otrogen mot MIG, så skulle jag inte förlåta detta, många säger en gång otrogen alltid otrogen men jag tror inte riktigt på detta, en otrohets"affär" kan bero på mycket i många fall att man inte älskar sin patner fullt ut och söker någon form av spänning på annat håll, är man otrogen älskar man helt enkelt inte personen man är tillsammans med, det är så jag ser det.

Visst skulle han vara otrogen mot mig så hade han inte haft en möjlighet till att be om ursäkt ens då vet jag att han inte älskar eller är värd mig, jag skulle vara grymt ledsen, men som sagt då är han inte värd mig!

Om du menar med det jag skrev nyliggen i inlägget Gamalt men gladare inlägg om att jag inte ville såra någon, det inlägget skrevs innan det ens blev ca 10-15 dagar innan något speciellet hände, det ända som hade hänt natten till den dagen då jag skrev inlägget var att Pierre hade erkännt att han tyckte det var speciellet att sova jämte mig på dreamhack och då kan jag lova vi låg ca 50cm från varandra på golvet med min bror jämte och en så där 20-30 andra personer i salen så nej inget hände där utan det han menade var att det kändes på något sätt tryggt att sova jämte mig helt enkelt, det jag inte ville göra med mitt inlägg då var att såra någon genom att erkänna att jag då började få känslor för Pierre, just då ville jag inte berätta något efter som jag inte visste hur det skulle bli eller om Pierre egentligen menade allvar med det han hade skrivit i smsen, det var lixom inga "allvarliga" sms visst redan där kan det se som en form av otrogenhet från hans sida det kan jag hålla med om helt klart!

Jag menar inte att bortförklara mig jag vet att det var svinig både av mig och Pierre, men som du även säger så gör föälskelsen att man gör dumma saker.
Jag ville inget hellre än att ha honom, jag försökte prata med honom om att han fick välja men jag kunde inte heller motstå honom om du förstår vad jag menar?

Och jag ville inte heller på den tiden såra mitt x som redan då var mitt x sedan ett par månader tillbaka, jag ville lixom inte redan då skriva ut att jag börjat gilla någon annan redan, hade jag velat såra honom hade jag kunnat göra det på MÅNGA sätt, som tex skriva ut om mina känslor då eller hur han betede sig, men där ville jag inte såra honom eller ge honom något dåligt rykte på nätet.

Men egentligen ville jag inte såra någon även fast jag vet att jag faktiskt gjorde det, jag visste det redan då men jag gjorde mitt val och det går inte ändra på, vet heller inte om jag vill det idag då allt kanske inte hade varit som det är nu i sådana fall!


Kommentarer
Postat av: P

Vet du en sak! Jag tycker inte du ska behöva förklara dig HELA TIDEN åt folk som inte känner dig!! DU har ingen anledning till att förklara dina handlingar eller vad du gör med ditt liv utan folk ska helt enkelt skita i vad fan du skriver eller vem du blir ihop med eller inte! Det är folk som inte har några liv och måste frågesätta andras! Och även hur kul du tycker att det är när folk skriver till dig så tar det ju ändå tid att skriva inlägg efter inlägg till folk som inte har några liv!! :)

2010-01-05 @ 16:34:17
URL: http://pfuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback