Hur jag tror jag blivit en tjockis

Nu tänkte jag ta upp det där med varför jag är överviktig, visst det är för att jag är glad både i mat och sötsaker, men jag kan säga att jag krängde mycket mycket mer mat innan och ännu mer om det var riktigt gott, idag äter jag inte alls mycket mat, vilket inte heller är bra!

Men helt ärligt så tror jag att det hela började med att jag jobbade i en kiosk i början på tonåren och och stortsätt början av puberteten, då kan ni ju förstå, i när man kom upp i den ålder och är glad i godis, glass och snacks och allt fanns där GRATIS, När jag och Linda jobbade där med så vår det ju inte heller den nyttigaste maten utan efter som vi hade pengarna då så var det kebabrulle eller mackaroner som gällde så vad tror ni? att man blev smalare? nej inte precis! Detta tror jag är största anledningen!

Sen så kan man ju inte alltid påstå att man var särskligt nyttig resten av tonåren heller, det var mycket snabbmat när det inte var god mat i skolan och även på helgerna när man började festa, mycket snabbt och lätt efter skolan innan man drog hem till Jens lixom!

Sen blev man ännu lite äldre skaffade en annan pojkvän i vilket förhållande man egentligen inte trivdes i började tröst äta en del vilket jag inte fattade egentligen vart deppig men fattade inte det heller själv, men man tänkte inte på det då, köpte godis bara för att lixom (under den tiden köpte jag även allt möjligt annat oxå för att må bra för stunden!) och var ju inte alltid så nyttigt mycket snabbmat även där, för att oftast ville han inte äta och maten jag lagade var aldrig uppsakattad, och ingen hjälp med att planera maten heller, då blir det lixom inte roligt heller och köper hellre en Pizza lixom!

Men som sagt nu har jag börjat tänka efter, men jag kommer nog inte kunna sluta helt med söt saker mm, men jag ska börja träna nu, måste, men nu när jag och Pierre tänkt efter så kanske det inte är lönt att köpa gymkort ännu då vi antagligen kommer tillbringa en hel del tid hos mamma, vi tänkte dock prata med mamma om att kolla hur mycket det kostar att träna i perstorp per gång och kanske försöka komma igång när vi är där, iallafall börja lite smått!



En sak jag måste säga oxå, som jag tror jag sagt innan men iallafall,
Jag har egentligen aldrig mått dåligt över min vikt jag har alltid trivts i mig själv och varit självsäker utåt, inte brytt mig om någon komenterat min vikt, vilket egentligen inte hänt ofta, men jag vet att jag måste ta tag i detta nu!


Vem vet kanske är lite i generna oxå, men inget jag kan skylla på så klart!



Kommentarer
Postat av: P

Ja, simma vill jag också börja med! Kostar dock 50kr per gång men köper man halvårs kort kostar det 700kr vilket man tjänar som fan på :)



Hehe ok, du kan ju säga till när du vill hänga med ut då! :) Inte imon för då är vi borta hela dagen men torsdag, fredag är det ok :)



Det avundas jag dig att även om du vägt för mycket så har du alltid varit glad och inte mått dåligt över din vikt! Du har självförtroende fast att du kanske väger för mycket vilket jag mår dåligt över nästan hela tiden :/ men det är aldrig fel att bli lite hälsosammare och friskare :)

2009-11-24 @ 16:31:31
URL: http://pfuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback