jag är rädd!

Usch grät över en timma innan, inget känns bra just nu och jag är rädd grymt jävla rädd!

jag måste skriva av mig lite!

Jag har haft min mens till och från i snart två månader, vissa dagar mer än andra, jag vet jag borde gå till läkaren men jag har skjutit upp det, fast för ett tag sedan beställde jag tid men när jag väl skulle dit hade jag inte haft mensen på 2-3dagar och tänkte i stil med att - skönt det var nog bara tillfälligt lixom, innan dess var jag oxå och gjorde ett klamydia test just för att jag fått höra av vissa att det faktiskt kunde vara det som var felet, men ikke, idag hade jag på ett sätt hoppats att det var det, då hade jag vetat vad som var fel och kunnat göra nåt åt det, men så var ju som sagt inte fallet, och iallafall ett par dagar efter som skulle varit hos läkaren kom det igen, men jag sköt upp att beställa tid igen, sen blev det jul och nyår och tiden har bara gått, jag har fortsatt blöda och skjutit upp det hela!

jag vet det är riktigt korkat och nu har jag inte ens råd att gå till läkaren men ska försöka prata med anki och se om jag kan åka med upp till ljungby på tisdag och ta det på akuten.

men helt ärligt det jag varit rädd för är ett besked om att det ska vara något farligt, att jag inte kommer kunna få barn i framtiden eller liknande, jag är riktigt rädd för det!

Hela min värld kommer att korssas om detta besked skulle komma, det är min dröm att, skaffa ett jobb och bilda familj och en rolig och bra framtid, men allt detta kommer krossas i så fall, det är därför jag skjutit upp det hela tiden, jag har lixom inte velat veta och bara hoppats på att det ska försvinna av sig själv,
Men nu när det inte finns några pengar till verken tamponger eller läkar besök kan jag inte skjuta upp det längre, jag vill gå till läkaren men jag vågar inte riktigt.

Jag börjar nästan krypa in i mig själv igen, jag är inte den som ofta pratar om problem, jag kan inte riktigt prata om det, nu i natt brättade jag för Pierre, han försöker stötta och trösta mig men vad kan han egentligen göra?

Jag är rädd att han kommer lämna mig om det nu är så som jag är rädd för, visst inte dirket men jag vet att han vill ha barn i framtiden ju, jag vill oxå, fan jag vill inte tänka på detta men det är svårt!

Jag vill veta vad det är men vågar inte riktigt.

Och snälla mamma om du läser detta, prata inte med mig om det, jag kommer inte kunna prata, snälla skriv istället, jag kommer inte få ut några ord.

Allt känns bara jobbigt och jag har verkligen inte lust med någonting nu egentligen!

Men jag hoppas starkt att jag tror för mycket!

Fast förresten mamma, jag kanske ringer imorgon, jag vet att inte du heller har några pengar att låna mig, inte pappa heller, men kanske bosse har men det känns dumt att fråga, vi får se hur jag gör måste fixa och kolla upp det snarast!

Fan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej. jag halkade in på din blogg, och ursäkta om jag som främling kommenterar detta privata blogginlägg, men känner igen mig. något fruktansvärt.



jag hade exakt som dig, mens i flera månader. och ja, det är ju jobbigt, oftast, att ha "vanlig" mens, så jag vet hur jobbigt det är att ha mens så extremt länge. mitt berodde på att min p-stav var lite knasig, men jag valde att inte ta ut den och fick inga bestående men av det hela. och det gick över för mig, men ett tips är iallafall att äta vitaminer och speciellt "kvinno"vitaminer, finns på apoteket.. . för det tär på kroppen att hela tiden ha mens.



hoppas det ordnar sig för dig! :) och ursäkta igen om jag bara klampade in i din blogg...

2010-01-10 @ 11:50:43
URL: http://stefrand.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jag förstår att du tycker det är läskigt men det är ju ändå alltid bättre att veta. Läkarna kan säkert göra något åt det :) Idag finns det ju också flera bra sätt att få barn på! Gå tll läkaren och ta det därifrån. Allt kommer lösa sig. Lycka till!

2010-01-10 @ 13:50:17
URL: http://josefina.blogg.se/
Postat av: R e b e c c a - foto och design

Aj då, jag hoppas att det löser sig snart! :/

2010-01-10 @ 16:24:50
URL: http://rebeccaarehn.blogg.se/
Postat av: Shoshanna

Försök att inte ta ut olyckan i förskott. Alltid bra att kolla upp sånt hos läkare. Det kommer förmodligen gå bra!

2010-01-10 @ 18:58:56
Postat av: starling

Stackare, jag hoppas verkligen att du får ihop pengar och att det ordnar sig till det bästa för dig. Jag håller alla tummar och tår för dig. Kan man inte gå till sjukhuset och få räkning på besöket, tror det fungerar och att det kostar lite mer än vanligt men hellre det än att du inte kommer till läkaren.

Jag hoppas du kommer iväg till en läkare i morgon.

All världens kramar till dig. =)=)=)=)=)

2010-01-10 @ 19:46:33
URL: http://www.metrobloggen.se/flodko
Postat av: Mother, Married &Twenty

Oj vad jobbigt :/ Jag hade mens i sju månader, med max en veckas uppehåll, jag fick anemi och blev sjukskriven. MEn det berodde visserligen på min p-stav.



Kolla upp det där hos läkaren! Jg önskar dig ett stort lycka till!

2010-01-11 @ 22:19:37
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Gråvarg

Aj, det där låter inte bra. Kanske inte är så allvarligt egentligen, men det verkar ju inte fixa sig självt så uppsök läkare A.S.A.P.

Och om Pierre är karl nog så stöttar han dig.

Måla inte fan på väggen riktigt än, vännen!

2010-01-13 @ 07:26:18
URL: http://metrobloggen.se/graywulf
Postat av: Fager

Hej Shibban!

Det låter jävligt jobbigt det där! Har själv haft en maaassa trubbel med mensen. Är fortfarande inte regelbunden, o under en period gick jag utan det i ca 3 mån o när jag väl fick det hade jag det hela tiden i 6 veckor. Det tär! Men prova att gå ut o gå typ, rensa tankarna med frisk luft. Funkar rätt bra för mig iaf :) Du borde gå till läkaren, tycker jag. Klart det är läskigt, men du ska se till att det ordnar sig! Stay strong girl! <3 Kramkram // Emma

2010-01-17 @ 04:59:58
URL: http://emmafager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback